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Troubleshooting Cisco IP Telephony & Video (CTCOLLAB)

 

Zielgruppe

The primary target audiences for the course are:

  • Network administrators and network engineers
  • CCNP Collaboration candidates

Secondary audiences are:

  • Systems engineers

Voraussetzungen

  • Working knowledge of converged voice, video, and data networks
  • Working knowledge of the MGCP, SIP, and H.323 protocols and their implementation on Cisco IOS gateways
  • Ability to configure and operate Cisco routers and switches
  • Ability to configure and operate Cisco Unified Communications Manager in a single-site and multisite environments

Kursziele

  • Describe a systematic methodology to troubleshoot issues in Cisco collaboration deployments
  • Troubleshoot issues that relate to Cisco Unified Communications Manager
  • Troubleshoot issues that relate to Cisco VCS
  • Troubleshoot call setup issues
  • Troubleshoot ILS and GDPR issues
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manger mobility features
  • Troubleshoot issues that relate to Cisco TelePresence Management Suite
  • Troubleshoot media resource and voice quality issues

Weiterführende Kurse

Kursinhalt

CTCOLLAB v1.0 is a comprehensive course that enables the learner to troubleshoot Cisco Unified Communications Manager, Cisco VCS-C, and Cisco Expressway series in a multisite voice and video network. This course also teaches troubleshooting methodology, triage, resources, tools and fixes at Cisco Collaboration Solutions – system or solution level. This course also covers troubleshooting Cisco Unified Communications Manager & UCM mobility features, VCS control and Expressway, and issues with call setup, ILS, voice quality and media resources.

CTCOLLAB labs provide the learner a deep practical understanding of how to troubleshoot a multitude of issues with: Gateway and endpoint registration, LDAP integration, On-net single and multisite calling, off-net calling, ILS and GPDR, general mobility issues, device, extension and Cisco Unified Mobility, and Cisco TMS, transcoder, and issues with audio and video conferencing.

Classroom Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Österreich: 3.190,- €
  • Deutschland: 3.190,- €
  • Schweiz: CHF 4.400,-

  • Cisco Learning Credits: 38 CLC
inkl. Verpflegung
Verpflegung umfasst:

  • Nespresso Kaffee, Tee, Säfte und Mineral
  • Kuchen, frisches Obst und Snacks
  • Mittagessen in einem der direkt erreichbaren Partnerrestaurants

Gilt nur bei Durchführung durch iTLS. Termine, die von unseren Partnern durchgeführt werden, beinhalten ggf. ein abweichendes Verpflegungsangebot.


Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: englisch

E-Learning Cisco Digital Learning

Dauer 360 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Schweiz: US$ 800,-
E-Learning kaufen
 
Zum Buchen bitte auf den Ortsnamen klicken Kurstermine
Dies ist ein Instructor-led Online Training, das über WebEx in einer VoIP Umgebung durchgeführt wird. Sollten Sie Fragen zu einem unserer Online-Kurse haben, können Sie uns jederzeit unter +43 1 6000 880-0 oder per E-Mail an info@itls.at kontaktieren.
Österreich
17.08. ― 21.08.2020 Wien
Schweiz
22.06. ― 26.06.2020 Zürich
07.09. ― 11.09.2020 Zürich
16.11. ― 20.11.2020 Zürich
Europa
Frankreich
22.06. ― 26.06.2020 Paris
Nordamerika
USA
09.03. ― 13.03.2020 Online Training Zeitzone: US/Central Kurssprache: englisch
11.05. ― 15.05.2020 Online Training Zeitzone: US/Central Kurssprache: englisch
06.07. ― 10.07.2020 Online Training Zeitzone: US/Central Kurssprache: englisch
31.08. ― 04.09.2020 Online Training Zeitzone: US/Central Kurssprache: englisch
26.10. ― 30.10.2020 Online Training Zeitzone: US/Central Kurssprache: englisch